Shop Mobile More Submit  Join Login
×




Details

Submitted on
September 26, 2013
Image Size
217 KB
Resolution
570×1061
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
33,729 (8 today)
Favourites
336 (who?)
Comments
125
Downloads
52
×
Somnignon/ FAKE by A-Pinnari Somnignon/ FAKE by A-Pinnari
Yeah, that was fake... There's no point in hiding it now!

So I posted this yesterday on 4chan, pretending to be a video game journalist and everything, and apparently, a lot of people believed it.
I even made mistakes in the description on purpose just to make the whole thing more legit. XD But it was a lot of fun, the arguments were priceless!

Some people were disappointed that it's fake. I'm really sorry!:<

The fake was not flawless though;
The back leg of Somnignon was kinda strange, the background of the pokemon-amie screenshot was just the reversed version of a pic with Froakie from serebii, and I forgot to add the weird texture Ken Sugimori usually uses on his artwork. Seriously, everyone always forgot about this texture when it's the easiest way to see if a picture is fake or not.

I fixed it in this version of the arwork. Oh and btw, here's the WIP of the sprite for those of you who asked me how I make them.
Add a Comment:
 
:iconmyneea:
myneea Featured By Owner Sep 26, 2014  Student Digital Artist
Amazing QwQ
Reply
:iconshannonxnaruto:
shannonxnaruto Featured By Owner Sep 2, 2014  Hobbyist General Artist
I knew all along it was fake, but it's cool how you do it! :iconfoxhappyplz:
Reply
:icongarchomped:
Garchomped Featured By Owner Jun 24, 2014  Hobbyist General Artist
I would love to know
Do u use paint tool sai
And what size pen
(line art)do u use for your fakemon
And what opacity do u set the shading and highlighting to?
Reply
:iconnegiwhite:
NegiWhite Featured By Owner Jun 15, 2014  Hobbyist Digital Artist
Used here :D
[Raggoon]
Reply
:iconjoaotenex:
joaotenex Featured By Owner May 28, 2014
Im gonna try to create one
Reply
:iconshinykomodiver1994:
shinykomodiver1994 Featured By Owner Apr 12, 2014  Hobbyist Writer
love it I would've love to make that my first caught pokemon you think yo could make tutorial on how u made this cause ive been tryna do my akemon n x/y style but have failed horribly
Reply
:iconkirakinn:
kirakinn Featured By Owner Apr 7, 2014  Hobbyist Digital Artist
How... I'm gonna try again...
Reply
:iconmaggie-x-awesomeness:
Maggie-X-Awesomeness Featured By Owner Mar 23, 2014  Hobbyist General Artist
THIS WILL ALWAYS BE ONE OF MY FAVORITE POKEMON OF ALL TIME
I DON'T CARE IF IT'S FAKE, IT'S PERFECT
Reply
:iconrolo145:
rolo145 Featured By Owner Mar 22, 2014  Hobbyist
CUTE <3
Reply
:icondittoblast64:
dittoblast64 Featured By Owner Jan 7, 2014
this should exist
Reply
Add a Comment: